Vytvořte program prijmeni_zasedaci_poradek.py – nástroj pro učitele k vytvoření zasedacího pořádku. Pomocí vstupního pole zadáme jméno studenta, kterého chceme usadit. Kliknutím na plochu nakreslíme jméno tohoto studenta na místo kliknutí.
Vytvořte program prijmeni_balonky_lode.py, ve kterém můžeme kliknutím myši kreslit létající balónky na obloze a plovoucí lodě na moři. Program vykreslí hladinu moře ihned po spuštění. Když klikneme myší nad mořem, nakreslí se balónek. Klikneme-li na moře, nakreslí se loď.
Vytvořte hru prijmeni_double.py s hracími kostkami. Hra zobrazuje náhodné hodnoty dvou hracích kostek (1-6). Hodnoty se v pravidelných intervalech mění. Úkolem hráče je stisknout tlačítko “Stejné”, pokud jsou na obou kostkách stejné hodnoty. Pokud stiskl tlačítko ve správný okamžik, přičtou se mu dva body. Když se hodnoty na kostkách liší, hráč ztrácí jeden bod. V horní části obrazovky je uveden aktuální stav bodu.
Vytvořte program prijmeni_sporic.py, který:
Vytvořte program prijmeni_rozbity_semafor.py. Na křižovatce se porouchal semafor (obsahuje červenou, žlutou a zelenou barvu). Nyní na něj svítí různá světla v pravidelných časových intervalech následovně:
Náhled všech možností je zobrazen na obrázcích:
Vytvořte program prijmeni_titulky.py, který:
Vytvořte program prijmeni_pyrotechnik.py. Velké číslo na ploše odpočítává sekundy (např. od 60 do 0) a vy musíte v časovém limitu přestřihnout správný kabel, aby bomba nevybuchla. Program má čtyři tlačítka – modrý, žlutý, zelený a červený kabel. Kliknutí na tlačítko znamená, že jsme se rozhodli daný kabel přestřihnout. Po spuštění program náhodně vybere správný kabel a zapamatuje si ho. Hráč jej musí stisknout (přerušit) v časovém limitu.
Jsou dvě možná řešení – pokud včas nestiskne správný kabel, napíše “Bomba vybuchla” a nemůže stisknout nic jiného, nebo může stisknout i další kabely, dokud bombu nezničí.
Vytvořte program prijmeni_carodejnice.py, který bude simulovat přistání dvou čarodějnic vedle sebe. Při přistání se čarodějnice pohybují směrem dolů. V každém kroku animace se každá čarodějnice pohybuje náhodnou rychlostí od 0 do 10 bodů (v jednom kroku). Na konci program na obrazovku vypíše informaci o pořadí přistání čarodějnic.
Vytvořte program prijmeni_petriho_miska.py, ve kterém do Petriho misky postupně kapou kapky vody. Miska je na začátku prázdná. Po spadnutí kapky do misky se nakreslí loužička, která má stejný, jen zmenšený tvar misky. Louže se zvětšuje s každou další kapkou. Pokud louže již pokrývá celé dno mísy, louže se po pádu další kapky nezvětší. V programu je také tlačítko, pomocí kterého můžeme kapání zastavit, nebo opět spustit a kapaní bude pokračovat. Program nám sděluje v horní části obrazovky počet kapek.